2008-11-18

Kifli

(recept forrás:Príma konyha újság)
Van nekem 3 Príma Konyha című újságom (mind 2007-es ápril.,márc.,auguszt)Ebben találtam (augusztusi szám) ennek a kiflinek a receptjét.És mivel itt nincs csak édes kifli én meg sósat ettem volna ezért úgy döntöttem kipróbálom.
Hot-dog kifli
Hozzávalók: 2,5 dkg friss élesztő, 2 kávéskanál cukor, 2,3 dl tej, 50 dkg kenyér liszt,(sima lisztet használtam) 1 tojás, 5 dkg vaj, 1 kiskanál só.
A lekenéshez 1 tojássárgája.
Elkészítés: A hozzávalókból kenyér sütőben tésztát dagasztunk és kelesztjük. Ha nincs ilyen szerkezetünk, akkor az élesztőt a tejben futtassuk fel, majd tegyük a többi- időközben összekevert hozzávalóhoz majd gyúrjunk belőle egy könnyen kezelhető, ruganyos tésztát. A kelesztés kb. 1 óra.A megkelt tésztát 5 részre osztjuk, majd belisztezett gyúró lapon, egyenként négyzet alakúra nyújtjuk a kis gombócokat, majd egyik csücskétől kiindulva feltekerjük, folyamatosan haladva a szembelévő másik csücsökig. Nem hajlítjuk be, hanem tepsire/sütő lemezre helyezzük egymástól kb. 4-5 cm távolságra és meleg helyen még kb. 40 percig kelesztjük. Ha letelt ez az idő is akkor a pár korty vízzel elkevert tojássárgájával lekenjük, majd előmelegített sütőben a közepesnél nagyobb lánggal kb. fél óráig sütjük. Egy idő után nézzünk rá és ha már szép guszta, aranybarna a teteje, akkor készen vagyunk.Ha kihűlt félbevágjuk, és ízlés szerint ketchuppal vagy majonézzel vagy mustárral és természetesen virslivel tálaljuk.
Hát nagyon finom lett,igaz nem hot dognak ettük hanem felvágottal,de mindegy az íze volt a lényeg.

Nincsenek megjegyzések: