2008-11-18

Paradicomos Káposzta

Paradicsomos káposzta

(recept forrás:Horváth Ilona-Szakácskönyv)
Elindultam az ön megvalósitás felé és ezentúl igaz 2 félét fözve,de megfözöm azt is amit én szeretnék enni (esetleg a többiek nem)
Igaz lényegében Kelkáposzta krém levest ettem volna,de ez lett belölle.

Paradicsomos káposzta

Hozzávalók:
1 kg fejes káposzta,1 kisebb fej vöröshagyma,2 doboz 70 gr-os sűrített paradicsom konzerv, vagy 5 dl paradicsomlé,6 evőkanál olaj,4 evőkanál liszt,só, cukor

Elkészítés:
A fejes káposztát megmossuk, negyedekbe vágjuk, torzsáját kiszedjük és keskeny csíkokra szeleteljük. A hagymát kockára vágjuk. A káposztát a hagymával együtt annyi forró sós vízbe tesszük, amennyi éppen ellepi, és puhára főzzük. A káposztát leszűrjük, de a főző vizet nem öntjük ki. Az olajban sötét zsemleszínűre pirítjuk a lisztet, felengedjük 5 dl kihűlt főzőlével, amennyiben paradicsom lét használunk a paradicsom lével. Csomó mentesre keverjük és a káposztára öntjük. Kellő mennyiségű főzőlé hozzáadásával hígítjuk, lassú tűzön besűrítjük, cukorral ízesítjük.
Az én változtatásom annyi volt,hogy raktam bele,még borsot,a 70 g-os paradicsom konzerv helyett 500 ml paradicsom lét,és csak 500 g-os káposztából csináltam.
És mivel nekem nem volt igazán bizalom gerjesztő az a sok káposzta darabka,így a végén az egészet össze turmixoltam.

Nincsenek megjegyzések: