2008-11-11

Mozarttallér másképp

(forrás:Tina Koch&Backideen 11/2008)
Ezen a recepten csak kicsit változtattam,23 órakor már nem volt kedvem csokit olvasztani.
Először is az originál receptet írom.
Mozarttaller
200 g nyers marcipán massza,250 g liszt,125 g cukor,1 tojás,1 csip. só,125 g vaj,150 g keserű csokoládé,200 g schnittfeste Nussnougat,2 ek gehackte pisztácia mag,liszt a nyújtáshoz,sütöpapir
1.Marcipánt durván lereszelni.Lisztel,cukorral,tojással,sóval és vajjal gyorsan össze gyúrni.Letakarva kb 1 órát hidegre tenni.
2.A tésztát lisztezett felületen kb 6 mm vastagságúra kinyújtani.kb 4 cm átméröjü köröket kiszúrni belőle.Sütöpapirral kibélelt tepsibe rakva(Elektromos sütőbe, 200 fokon,lég keverésen:175 fokon,Gáz sütőben 3-as fokozaton)10-12 percig sütni.Ha kész hagyni kihűlni.
3.Csokit feldarabolni és a nougattal egy forró vizgöz felett megolvasztani.A tallérok egyik oldalát belemártani,lecsöpögtetni.A nem csokis felével a tepsire rakni és egy villával mintákat bele rajzolni.Majd a pisztáciával megszórni őket.Száradni hagyni.Hűvös helyen tárolni.
Én csak annyit változtattam,hogy nem csokiba mártottam hanem össze ragasztottam kettőt eper lekvárral.Aznap még keménykés volt másnap puhább harmadnap omlós.

Nincsenek megjegyzések: