2008-11-16

Gedeckter Kirschkuchen mit Frischkäse

Gedeckter Kirschkuchen mit Frischkäse


(forrás BackSpass-Die beste Bleckuchen újság)
Ezt a süteményt az óvodába Oma és Opa napra készítettem.Nagyon finom sütemény csak sajnos a teteje nem olyan szép mint ami az újságban van.
Tésztához valók: 200 g Frischkäse (én ,,sima"túrót használtam,bár az itt krémesebb mint otthon)
125 ml tej,125 ml olaj,100 g cukor,1 cs vaníliás cukor,1 csip.só,450 g liszt,1 cs.sütőpor,
Töltelékhez:40 g zsemle morzsa (én ezt darált dióval helyettesítettem)
2 üveg meggy befőtt,500 ml meggy lé(ez a befőtt levét jelenti),100 g cukor,75 g étkezési keményitö,4 ek Kirschwasser (meggy pálinka gondolom,de ezt a gyerekek miatt kihagytam)
Tetejére:75 g vaj,100 g cukor,1 cs vaníliás cukor,150 g mandelstifte
Így készül:
1.A túrót,a tejjel olajjal simára keverjük,majd hozzákeverjük a cukrot,vaníliás cukrot,sót.
2. A lisztet összekeverjük a sütőporral,majd a túró masszába szitálni és jól össze keverni.
3. Egy tepsit kikenni.A tésztát megfelezni,egyik felét kinyújtani és a tepsibe rakni.Zsemle morzsával megszórni.
4. A meggyet leszűrni,a levét ,,felfogni",ha kell esetleg a lét 500 ml-re kiegészíteni vízzel.A lét egy lábasba rakni hozzá a cukrot és felforralni.A keményitövel megszilárdítani , kicsit hűlni hagyni majd hozzá keverni a meggyet és a megy pálinkát.
5. A tölteléket a tésztán elosztani.A tészta másik felét is kinyújtani,majd a meggy töltelékre rakni.
6. A tetejéhez valónak:a vajat egy fazékba felolvasztani,a cukrot vaníliás cukrot,mandulát belekeverni és addig kevergetni az egészet amíg a cukrok teljesen fel olvadnak.A mandula masszát a tésztára kenni.
7.A sütőt 180 fokra(elektromos),160 fok(lég keverés),2-3-as fokozat(gáz)Elő melegíteni a süteményt berakni és kb 35 percig sütni(nálam 40 perc volt)

Nincsenek megjegyzések: