2008-11-30

Kókusz kocka és keksz tekercs

Hétvége a kókusz jegyében
(recept forrás:Rama 2005-ös karácsonyi füzet)
Kókuszos kocka
Hozzávalók: (30x35-ös tepsihez)
300g darált keksz,1 dl víz,200 g cukor,100 g margarin,200 g kókusz reszelék,4 ek rum,reszelt citrom héj
Bevonat:200 g csoki,80 g margarin
Elkészítés:A vizet a cukorral felmelegítettem (amíg el nem olvadt a cukor)Ráöntöttem a kekszre,majd a többi hozzávalót is belerakva, elkavartam az egészet.A 30x35-ös tepsit sütöpapirral kibéleltem és bele simítottam a masszát.
A csokit és a margarint felolvasztottam,majd az elözö masszára kentem és hagytam rajta megdermedni.Szeleteltem.
Meg kell mondjam az íze hasonlít a Lakoma blogján található Kókuszos bajadáréra,annyi különbséggel,hogy nem annyira édes és nincs ostya lap.
Én még raktam bele mandula darabkákat (mandelstift)

Ez pedig a kókuszos keksz tekercs. A receptet valaki blogján találtam,de sajnos nem tudom kinél.Ezért elnézést!!
Recept:
Hozzávalók 1 tekercshez.
200 g darált keksz,150 g porcukor,2 ek keserű kakaó por,17d dl rum (sütemény rum)2 tejmerökanál kávé (nem tudtam milyen a tejmerökanál,de nálam egy 2 személyes kávé belement)
krém: 70 g vaj,100 g porcukor,1 nagyobb csomag kókusz reszelék(kb fele a krémbe a másik felébe meghempergetni a rudat)
Össze gyúrjuk egy tálban a kekszet a hozzávalókkal,utána kinyújtjuk(a nyújtás nem egyszerű mert könnyen szakad és ragad)Nekem szilikon nyújtó lapom van erre raktam,a tésztára sütöpapirt,és így nyújtottam ki.
A krém hozzávalóit is kikevertem,rá a keksz ,,lapra" a szilikon nyújtó lapom segítségével feltekertem.Kókusz reszelékbe forgattam.Majd még folpakkal befedve hüvöshelyre raktam fogyasztásig.
Nagyon szépen köszönöm az illetőnek ezt a receptet,mert ilyen gyorsan és jóízűen nem fogyott még el sütemény mint ez a tekercs!Köszönöm!

Megtaláltam!http://gportal.hu/gindex.php?pg=7715047&nid=1575038 Innen van a kókusz rúd receptje!

Nincsenek megjegyzések: