2008-12-04

Sacher torta

Az a neve,hogy Sacher torta,de nekem inkább Finom csoki torta


(recept forrás:A 100 legjobb torta könyv)
Sacher-torta
Hozzávalók:120 g vaj,120 g liszt,160 g cukor,6 tojás,60 g porcukor,140 g csokoládé bevonó,250 g sárgabarack lekvár
A mázhoz 40 g csokoládé bevonó,40 g cukor
A csokoládét vizfürdöben megolvasztjuk,hozzáadjuk a vajat és porcukrot,majd jó habosra keverjük.Ezután belekeverjük egyenként a tojások sárgáját.A tojások fehérjét felverjük a cukorral,majd a habot az elözö masszához adjuk,és belekeverjük a lisztet.Egy torta formát kibélelünk sütöpapirral,beleöntjük a torta masszát és lesimítjuk.Elő melegített sütőben 1 órát sütjük.Kihűtjük,és kiborítjuk egy tepsire.Lapjában ketté vágjuk,megtöltjük a barack lekvár felével.A többi lekvárt felforrósítjuk,megkenjük vele a oldalát és tetejét.
A mázhoz felfőzzük a cukrot 2 cl vízzel és a csokoládé bevonóval,majd bőven rácsorgatjuk a tortára.Forró vízbe mártott késsel lesimítjuk,tortástálra tesszük.
Elárulom én még raktam a tésztába kis keserű kakaóport,hogy jó csokis színe legyen(nekem túl világos volt).Sütésre 1 órát ír,de nálam kevesebb volt,ami a végén derült ki.(a teteje gyorsabban sült,ezért inkább a tüpróbát ajánlom.Bár bevallom egyrészt nem bánom,hogy nem sült át annyira(főleg a közepe,de nyers se volt igazán) így nem tudtam ketté vágni.Ezért lekvár csak a tetejére és a szélére került,de az bőven :-) A csoki rá és amikor szeleteltem még a lekvárt is lehetett látni ahogy lefolyik.Így amikor ettük nem volt az a szilárd száraz süti,hanem olyan jó.Legalábbis nekünk.Kisfiam és én is megettünk egyből két szeletet belőle.
A képen még látni is,hogy nincs annyira átsülve és egy csöppet kifolyt a lekvár.

Nincsenek megjegyzések: