2008-12-17

Rizsfelfújt

Ez életem első rizs felfújtja,de biztos máskor is meglesz csinálva.

(recept forrás:Horváth Ilona-Szakácskönyv)
Rizsfelfújt


120 g rizs,1/2 liter tej,1 dl víz,2 tojás,100 g cukor,1 kk liszt,20 g vaj,reszelt citromhéj,50 g mazsola (nálunk ez kimaradt),zsír (én vajat használtam) és liszt a forma kikenéshez
A rizst vízzel elkevert tejben a cukor felével,citrom héjjal felforraljuk,és a tűzhely szélére húzzuk,amíg a szemek jól megduzzadnak és magukba szívják a tejet.A tojások sárgáját a vajjal kikeverjük,hozzáadjuk a kihűlt rizshez,közé keverünk egy kávéskanál lisztet és a jól felvert tojás fehérjét.Egy kikent tálba öntjük,és közepes sütőben 30 percig sütjük.Porcukorral tálaljuk.

Ha őszinte akarok lenni,én felforraltam a rizst meg a tejt,félre is húztam,de valahogy a tej nem akart beszívódni.Így amikor langyos volt belekevertem a vajas tojást és a fehérjét.180 fokon sütöttem,és amikor letelt a 30 perc még a csukott sütőbe hagytam,hűlni.Ráadásul 100 g cukrot ír a felét belekel rakni a tejbe,de azt nem írja,hogy a többivel mi legyen,én így beleraktam a tojásos vajba.Az nem ártott,hogy nem tűnt el a tej,így olyan állagú lett mint az intelligens krémes,csak éppen rizs szemekkel benne.

Egyetlen kivetni vallom van:hizlal :-( Mióta írom ezt a blogot azt veszem észre,hogy lassan már olyan leszek mint Gombóc Artúr,pedig nemrég még 56 kg voltam most meg 60 (ez 2 hónap alatt történt meg)Nem is zavarna,ha a gyorsan feljött kilók ugyan olyan gyorsan el is tűnnének.
De hát ez már csak így van ha valaki szeret enni.Már alig várom a karácsonyt finom káposzta........ és süti,:-))

Nincsenek megjegyzések: