2008-12-17

Túrógombóc

Túrógombóc

Megint valami túrósat ettem volna és ezért úgy döntöttem újra neki álok a túró gombócnak.Tudni kell,hogy most csináltam másodjára.Első alkalom tavaly volt,de valahogy nem igazán volt se gombóc kinézete se meggyözö íze.Ráadásul tudni kell hogy itt csak krémes állagú túró van.Persze akad darabos is,de az sós.Aztán végre idén felfedeztem a megfelelő,túrót!Igaz nem olyan darabos mint othol,de nem is krémes folyós,hanem a kettő átmenete (enyhén darabos kemény) Azóta mindenhez ezt használom és bevált.
(recept forrás:Horváth Ilona-Szakácskönyv)

Túrógombóc
500 g túró4 tojás,2 dl búzadara,1 csip.só,2 ek olaj,100 g zsemlemorzsa,porcukor (200 ml tejföl)
Az áttört túrót összekavarjuk a tojásokkal,a búzadarával és a sóval,majd egy félnapig állni hagyjuk.Ekkor vizes kézzel kis gombócokat formázunk belőle,és sós vízben kifőzzük.Legalább 5 percig főzzük őket,de ajánlatos 5 perc után 1-et kivenni és kettévágva megkóstolni.
Közben az olajon megpirítjuk a zsemlemorzsát és ebbe beleforgatjuk a leszűrt gombócokat.Cukros tejföllel,tálaljuk.
Finom lett,igaz nekem nem volt tejföl ezért fahéjas porcukorral és lekvárral ettem.
A főzésnél elég volt az 5 perc,pedig ezek igazán nagy gombócok lettek.Valószinü azért,mert én bevizezett fagyi gombóc (abból is a nagy gombóc)kiszedővel vettem ki az adagot.Ezt a kezembe raktam majd a vízbe.



2 megjegyzés:

Szanet írta...

Szia!
Én is Németországban élek, és nagyon kíváncsi vagyok mi ennek a túrónak a neve!
Igazi túrót szeretnék, többek között a túrógombóc miatt is :)
De he nem találom meg, már úgy vagyok vele, hogy csinálok túrót :)
Előre is köszi!
Anett

süthetek-fözhetek írta...

Kedves Szanet!
Ez se mondható igazi túrónak,mert nem darabos mint otthon,de jobb mint a többi.Igyekszem még a mai nap folyamán fotót felrakni rólla.
Bea