2008-12-03

Egy Kalács akit kiskorában Túrós Csigának hívtak

Lényegében ez a kalács Túros csigának készült.Bár nem tudom miért hívták Túrós Csigának,amikor megvolt töltve dióval.
És így szól az originál recept:
Túrós Csiga
Hozzávalók
a tésztához (kb. 50 db-hoz): 15 dkg túró, 1 citrom reszelt héja, 6 evőkanál napraforgóolaj, 6 evőkanál tej, 12 dkg cukor, 30 dkg liszt, 1 csomag sütőpor

A töltelékhez: 10 dkg lekvár, 5 dkg darált dió.

Elkészítés:
A túrót elkeverjük a cukorral, olajjal, tejjel és a citromhéjjal. A sütőporral átszitált lisztet belegyúrjuk a túrómasszába. Belecsavarjuk fóliába és 1 órán át pihentetjük, majd kinyújtjuk kb. 40x40-es lappá.A töltelékhez a lekvárt felmelegítjük, megkenjük vele a tésztát, majd megszórjuk a dióval. Ezután feltekerjük, majd mielőtt felszeletelnénk 1 órára újra hidegre tesszük. Kikent sütőlemezre tesszük a csigákat, 2-es gázsütő fokozaton, ill. 175 °C-on kb.15 percig sütjük
Az én változatom ez lett:
Én odáig jutottam,hogy fóliába csavarva 1 órát pihentetjük.Itt változott meg a csiga.
Pihenés után ´megfeleztem a tésztát , kinyújtottam az egyiket,megkentem szilva lekvárral,szórtam rá fahéjjat,majd felcsavartam és félre raktam.Kinyújtottam a másik felet is és erre szilva lekvár került mákkal.Ezt is felcsavartam.
Mivel nem volt kedvem szétvagdosni,ezért kikentem egy özgerinc formát vastagan vajjal majd beleraktam úgy a tekercseket,hogy a felhajtás vége egymással szembe legyen.Össze nyomkodtam egy kicsit,lekentem felvert tojással,megszórtam jégcukorral.Ezután 170 fokos sütőben sütöttem tüpróbáig.
A végén kiderült lehetett volna véknyabra nyújtani a tésztát,meg kicsit több töltelék,de azért igyis elfogyott.

Nincsenek megjegyzések: