2009-02-12

Szendvics kenyér



Ennek a kenyérnek a receptje a : 100 legjobb kenyérféle c. könyvből van.



Szendvics kenyér
A kenyér sütő üstjébe raktam : 20 dkg főtt áttört burgonyát, 1,5 dl tejet, 2 tojássárgáját
8 dkg olvasztott vajat, 60 dkg lisztet, 2 dkg élesztőt, 1 dkg sót,2 dkg porcukrot ír de abból is csak 1 dkg-ot tettem bele.
Tészta programra kapcsoltam.Amikor megdagasztotta, megkelesztette a gép lisztezett lapon megformáztam.A tetejét bevágtam és lekentem vízzel, sütőpapiros tepsibe raktam.A sütő aljába raktam egy kis tepsi vizet,fölé raktam a kenyeret,a sütőt pedig bekapcsoltam 200 fokra. 45 percig hagytam a sütőben. A vizes tepsit és a kenyeret kivettem a sütőből.Mivel az alja nem volt annyira megsülve még 10 percre vissza raktam, de most csak úgy tepsi nélkül a rácsra.


´

A sütési időhöz annyit mondanék :mindenkinek más a sütője! Ezért







Ilyen lett a belseje,ízre kicsit édeskésebb,de a gyerekeknek is ízlett.Reggel néztem és még puha.A maradékból finom bundás kenyér lesz :-)

Nincsenek megjegyzések: