2012-01-15

Almás metélt tészta

Ez az étel a süssünk , főzzünk sorozat 32- ik részéből van ( Magyaros ételek )
Amit hozzáfűznék : egy dolgot rontottam csak el ennél az ételnél : azt hogy csík leves tésztát használtam. De nem volt itthon megfelelő tészta és én úúúgy ettem volna ilyet.
De ne értsetek félre , ízre igy is finom volt :-))




Almás metélt tészta

Hozzávalók:
200 g metélt tészta (enyhén  sós vízbe kifőzve )
3 közepes nagyságú alma ( pucolva , reszelve )150 g sárgabarack lekvár
2 tojás
200 ml tejföl
40 g vaj
1 mokkáskanál fahéj
porcukor
A tepsi kikenéséhez :
2 - 3 dkg vaj
1 ek liszt

A tojássárgáját 2 ek porcukorral habosra keverjük,az egyik felét félretesszük, a másik feléhez hozzáadjuk  a lekvárt, fahéjat,  az almát, és a megfőtt tésztát.
Egy közepes méretű tepsit kivajazunk, lisztel beszórunk és belesimítjuk az almás tésztát.
A tojások fehérjéből kemény habot verünk, óvatosan összeforgatjuk a tejföllel és a félre tett tojássárgás cukorral.
A tészta tetejére simítjuk.
170 fokra előmelegített sütőben 20 - 25 percet sütjük.

Èn vanília szósszal és sárgabarack befőttel tálaltam.



3 megjegyzés:

Vicuska írta...

Ebből én is úúúgy ennék! :)

süthetek-fözhetek írta...

Kedves Vica!
Finom, de mint írtam tényleg széles metéltel finomabb lett volna.
Bea

Vicuska írta...

Ok, megjegyzem :)