2012-01-03

Daktyla

Daktyla
Ez a kenyér Görögországból származik, a jelentése: ujjak. Mert úgy van formázva hogy a szét nyitott ujjakra emlékeztet.



Kivéve az enyém, mert én dupla adag tésztát készítettem, és nem volt helye a kenyérsütö formámba szétnyílni. De legalul megnézhetitek, hogy kellett volna kinéznie. Az ízen nem változtatott a kinézet.

 

Daktyla

Hozzávalók: ( az eredeti adagot írom le nektek)

15 g élesztő
300 ml langyos víz
350 g fehérkenyér liszt
75 g félfehér kenyér liszt
75 g kukorica liszt
1 tk só
1 ek olíva olaj
1 ek méz
tej a lekenéshez és szezám (pirított )a szóráshoz

Elkészítés:
Az egész hozzávalót a kenyérsütöbe raktam,dagasztatni és kelesztetni.
Ezután átgyúrtam,egyforma darabokra szedtem, zsemle alakúra formáztam, szorosan egymás mellé raktam. 1 órát kelesztettem,lekentem tejjel,megszórtam szezám maggal.Beraktam a sütőbe.
A sütőt 220 fokra melegítettem egy vizes tepsivel.
45 percig sütöttem. Rácson hagytam kihűlni.
Így néz ki eredetileg.

Receptforrás: Eric Treuille, Ursula Ferrigno : Brot backen

Nincsenek megjegyzések: