2009-01-22

Kakaós -meggyes kalács

Ez a sütemény a Húsvéti tejes kalács tésztájából készült.





Kakaós-meggyes kalács

Tészta:

700 ml tejet,1 kockacukror,1 tojást,140 g olvasztott vajat,1 kg lisztet,30 g élesztőt,100 g porcukrot és 1 csipet sót beraktam tészta programra a kenyér sütőbe.

Elkészités:

Amikor kész volt mindennel,lisztezett deszkán kinyújtottam.Olvasztottam vajat ezzel megkentem a tésztát ,szórtam rá kakaót (édesitettet) ,meggyet, felcsavartam,majd 200 fokos sütőben megsütöttem.

Vigyázni kell ne legyen leve a meggynek,mert akkor mint nálam (még meg volt fagyva mikor bele raktam) ezért ahova több meggy került kicsit elázottnak tűnt a tészta amúgy finom volt.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez valami istenien néz ki, nagyon megkívántam! De hová és mikor kell a kakaó...?

süthetek-fözhetek írta...

Szia Kösz,hogy szóltál!Már javitva is van.

EdOp írta...

Szia,

Azt szeretném megkérdezni, hogy a 140g olvasztott vajat is a tésztába rakjam bele? Mert Én nagyon megijedtem, ugyanis éppen most készül ez a süti :) és olvasom, hogy ha a kenyérsütő végzett,akk. utána kinyújtani és olvasztott vajjal megkenni a tetejét, de ez egy másik adag olvasztott vaj? Nagyon remélem, mert a recept leírás alapján a 140g-ot is a tésztába kell rakni... :)