2009-01-07

Körtés tejberizs torta

Lényegében Őszibarackos rizs gombócot akartam csinálni,de első akadály az volt,hogy nem volt ithol csak körte befött.A második probléma az lett amikor belekevertem a tojást és a többit,hogy olyan higas lett,hogy abból nem igen lett volna gombóc ezért ez lett belőle.


Körtés rizs torta

15 dkg rizst feltettem 2 dl hideg vízben.Addig főztem amíg magába nem szívta a vizet ekkor rá öntöttem5 dl tejet 1 cs vaníliás cukrot és 2 dkg vajat.Ezt is addig főztem amíg felnem szívta a tejet.Lefedve hagytam kihűlni.
Lecsöpögtetem a befőttet és felkockázom.
4 tojássárgáját kikevertem 10 dkg cukorral,a fehérjét keményre felvertem.A kihűlt tejberizsbe kevertem a cukros sárgáját,majd a felvert tojáshabot.Itt volt az a mondat,hogy nedves kézzel gombócot formázunk a gyümölcs köré,majd bepanírozzuk,olajba kisütjük,lecsöpögtetjük még forrón megszórjuk fahéjas porcukorral.De mivel nekem valamiért híg lett ezért egy torta formát kivajaztam,megszórtam darált mákkal,majd bele öntöttem a masszát.Rá a kockázott befőttet,majd barna cukorral megszórtam.
180 fokos sütőben kb 30 percig sütöttem,fahéjas cukorral tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: