2009-01-27

Nekem: Sült tejbegríz

Ez igazából egy süti ként szerepel,de szerintem hús mentes másodiknak is jó.
És lényegében büszke kellene bele,de nekem az nem volt ithol.
Ezért Grízes-Büszkés-Szeletröl át is kereszteltem.


Grízes-Lekváros-Szelet

1 l tejet felforraltam,bele raktam 200 g grízt,újra felfőztem,majd félre húztam.
Egy másik tálban kikevertem200 g puha vajat,200 g cukorral,1 cs vaniliás cukorral,1 cs Dr Oetker reszelt citrom héjjal,csipet sóval .Majd hozzáadtam 5 tojássárgáját és 1 cs vaníliás puding port.
Ezt a masszát hozzá kevertem a még meleg tejbegrízhez.Felvertem az 5 tojásfehérjét és ezt is hozzá kevertem.
Egy 30x40-es tepsibe öntöttem a masszát és foltokban raktam rá darabos meggy lekvárt.
A sütőt felmelegítettem 180 fokra és a masszát beraktam 30 percre.
Közben 1 tojást felvertem 2 ek kávé tejjel,majd amikor letelt a 30 perc kivettem a gríz szeletet és lekentem ezzel a keverékkel.
Vissza tettem még 10 percre.Ezután amikor a 10 perc is lejárt kikapcsoltam a sütőt és kicsit kinyitottam az ajtaját így hagytam még bent 10 percig.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Azt szeretném megkérdezni, hogy a tepsit kivajazod-kilisztezed, esetleg sütőpapír, avagy semmi.....?

süthetek-fözhetek írta...

Kedves Névtelen!
Bocsánat, hogy csak most válaszolok!
Sütöpapirt szoktam használni!
Bea