2011-09-02

Citromos-fokhagymás olajban sült oldalas

Citromos-fokhagymás olajban sült oldalas


 Hozzávalók: citromos-fokhagymás olaj, oldalas, 250 ml tej, rozmaring, 250 ml zöldségleves

Elkészítés: a tejet, olajat, rozmaringot, olajat és az olajban pácolt fokhagymát a tepsibe raktam.Erre került az oldalas a húsos részével lefelé.Lefedve 150 fokon elkezdtem párolni. Kb 1 óra múlva a hús puha volt,ekkor levettem a fedőt, a húsokat megfordigattam a sütőt 200 fokra állítottam és most már így sütöttem addig amíg a hús színt nem kapott.

Az olajat még júliusban készítettem,csak közben kitöröltem a képet és így a recept se került be.

Citromos-fokhagymás olaj 

2 citromot megkellet mosni, leszárítani és a héját lereszelni. Egy 500 ml -es üvegbe rakni, erre 500 ml olíva olajat önteni és 2 napig állni hagyni, majd egy szűrön átszűrni. Most egy megmosott, leszárított citrom héját óvatosan ( ne kerüljön bele fehér rész) spirál alakban levágni, egy üvegbe rakni, pucolt fokhagymát belerakni, és a leszűrt olajat ráönteni. Lezárva hütöben tároltam.

Nincsenek megjegyzések: