2011-09-06

Berliner Pfannkuchen / Berlini fánk

Receptforrás : Frau mit Herz
Bár se farsang se szilveszter nincs,de én neki álltam kipróbálni.Különben is itt már szeptember 1-óta lehet venni karácsonyfa égőket,és a szokásos karácsonyi édességeket (stolle,marcipánkrumpli..... ) Kenyérsütövel készítettem a tésztát ezért én változtattam a készítésen,leírom az eredetit és az én változatom.
Az eredeti ,hozzávalók: 500 g liszt,40 g élesztő,1/8 l langyos tej, 50 g cukor,2 ek olaj, 2 tojássárga,1/2 tk só, 2 cl rum, lekvár, olaj a sütéshez

Az én adagom: 500 g liszt, 40 g élesztő, 300 ml tej, 50 g cukor, 2 ek olaj, 2 tájássárgája, 1 csipet só, 1 fiola rum aroma, lekvár, olaj a sütéshez.
Originál elkészítés: Lisztet egy tálba szitálni és egy mélyedést csinálni a közepébe. Ebbe bele morzsálni az élesztőt, tejet ráönteni,cukrot rászórni és egy kis lisztel egy elötésztává keverni. 15 percig letakarva keleszteni. A maradék cukrot,olajat,tojássárgát,sót,és rumot az elötésztával eldolgozni és addig ,,verni"amíg hólyagos nem lesz. Letakarva 20 percig keleszteni. A tésztát 2 cm vastagságúra nyújtani, egy csésze segítségével kerek formákat szúrunk ki belőle. Mindegyikre 1 kanálnyi lekvárt rakunk,a tésztát a lekvár felett össze fogva össze nyomni.Lefedve további 15 percet kelesztjük. A fánkot a sima oldalával lefelé a 175 fokos olajba rakjuk,sütjük 3 percet fedő alatt,majd megfordítjuk és fedő nélkül sütjük tovább.

Az én változtatásom : Először a folyékony dolgokat raktam a kenyérsütömbe (az én hozzávaló mennyiségemmel ), majd a többit. Hagytam, hogy a gép dolgozzon. Ezután ugyanúgy jártam el a tésztával, mint az originálban . És még igyis finom lett és sikerült ,lett szalagja és a lekvár se folyt ki!

Nincsenek megjegyzések: