2011-03-24

Tejben fött csirkecombok

Mostanában nagyon érdekelnek Stahl Judit receptjei,sajnos nekem egy könyvem sincs tőle,hisz itt nem kapható.De sebaj van internet és azon belül néhány érdekes oldal ;-) ahol megtalálható némelyik receptje a könyvéből és még fotó is van hozzá..A mostani recept is tőle származik a Gyors szárnyas ételek című könyvéből.


Tejben főtt csirkecombok


Hozzávalók:

1 kg csirke felsőcomb

frissen őrölt bors
8-10 gerezd fokhagyma felaprítva
2 ek. olaj
kb. 3,5 dl tej
5 dkg vaj
1 citrom héja nagyobb darabokban
1 púpozott ek. morzsolt zsálya (lehet szárított is)
1 ek. étkezési keményítő

A combokat megmossuk, szárazra töröljük és jó alaposan bedörzsöljük sóval, majd megborsozzuk. Egy nagy, mély serpenyőben felhevítjük az olajat és megpirítjuk benne a fokhagymát, majd kiszedjük és félretesszük. A combokat is minden oldalról megpirítjuk, hogy kis színt kapjanak, felöntjük a tejjel, hozzáadjuk a vajat, majd a fokhagymát, a citrom héját nagyobb darabokban és a zsályát. Nagy lángon összeforraljuk, majd félig lefedve kb. fél óra alatt készre pároljuk (a húsokat fordítgassuk). Közben pótoljuk az elfőtt folyadékot (tejet). Tálalás előtt a citromhéjakat kihalásszuk, a combokat kiszedegetjük, a levet az étkezési keményítővel összeturmixoljuk és kevergetve sűrűre főzzük. Ezzel a mártással kínáljuk a combokat.
Bevallom én kicsit változtattam :Thymiant is raktam bele,és egy tepsibe rakosgattam a combokat,hozzá a keményítőn kívül minden,fedő rá és 160 fokos sütőben lassan pároltam 2 órát. Az utolsó félórában fedő nélkül.


1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Egyszerűen rémes a helyesírásod.
A tölle kiverte a biztosítékot.