2009-04-30

Tojások petrezselyem szószon,burgonya pürével


Ez az étel vacsorára készült,tegnap .
- 1 kg krumplit megpucoltam,felkockáztam,majd oda raktam főni.

- Ezután vizet forraltam és amikor forrt bele raktam 8 tojást 7 percre.Amikor lejárt a 7 perc szüröbe öntöttem , engedtem rá hideg vizet ( de nem olyan sokat,hogy kihűlhessen ).

- 30 g vajat felolvasztottam , hozzákevertem 30 g lisztet és egy kicsit együtt pirítottam.Ezután ráöntöttem 250 ml zöldség levest ( porból készült ), és 250 ml tejet
majd 5 percig lassan főzni,néha megkeverni.
(Ehhez szeretném hozzá tenni , hogy én ezt a folyadék mennyiséget vettem és hiába főztem 10 percig akkor is csak az az enyhe szósz állaga volt.Szerintem 200 ml tej is elég lett volna!)Ezután félre húzni .1 csokor petrezselymet 1 szál kivételével apróra ,, darabolni " és 1 ek kivételével a szószhoz keverni.Esetleg még utána sózni borsozni.

- A megfőtt krumplit leszűrni,tejjel ,vajjal össze törni és sóval,borssal szerecsen dióval után ízesíteni.
Tálalásnál a maradék petrezselyemmel megszórni az egészet.


Nincsenek megjegyzések: