2009-04-10

Miújság errefelé ?! :-)

Hogy mi történik erre felé? Gyönyörű az idő,így legtöbbször kint kertészkedem,főzés terén csak a gyors ételek készülnek,vagy mert szép az idő grillezünk.
Végre nekem is lett fagyi gépem,megleptem vele magam.Régóta szerettem volna egyet,de a végén mégse hoztam el,deeee most igen.Le is teszteltem,bár elsőre kicsit máshogy sikerült a dolog mint szerettem volna.Amikor bele töltöttem a fagyinak való dolgot,becsuktam és vártam.Vártam,hogy mikor kezd forogni a kavaró lapát.Eltelt 10 perc semmi,na biztos 15 percenként kavar,de eltelt a 20 perc és a kanál nem volt hajlandó forogni.Ekkor már mérges voltam elő a használati útasitás amit elolvastam kétszer ,,hm" mindent úgy csináltam ahogy ír.Ekkor láttam,hogy a fedőn ott egy lefelé mutató nyíl,aztán felfedeztem a tartályon is egyet gép leállít,nyíl egybe fordít és csodát láttam forgott a lapát. :-) Így újra indítottam a gépet,de mivel már nem fagyasztott annyira ezért nem lett igazi kemény a fagyi.Tudom még berakhattam volna a fagyasztóba,de a gyerekek így is gyorsan megették.




A fagyi recept Frank Júlia: Nagy fagylaltos könyvéből származik.

Citrom fagylalt
200 ml kefirt,200 ml tejszínt,200 g porcukrot,3 közepes citromnak a levét 1 teáskanál frissen reszelt citrom héjat egy csipet sót turmixgépbe jól elkevertem,majd be a fagyi gépbe.

Ezt a könyvet anyósomtól kaptam a már rég elmúlt névnapomra,nagyon tetszik,mert szép képek és jó receptek vannak benne.
Ezt a tészta csináló gépet pedig a férjemtől,már ki is lett próbálva,finom ,,csík"leves tésztát csináltam vele a vasárnapi levesbe.És még ízesítetteket is szeretnék kipróbálni,bár a kerti munka mellet,nem tudom mikor jutok el odáig.
És végül egy újabb finomság ami kisfiam olvasó könyvéből származik,mikor lefotóztam,hogy majd berakom ide,meg is jegyezte: De anya azt tudod,hogy ez az én receptem?Mondtam neki,hogy megfogom említeni.


Banános túrókrém
Hozzávalók:
250 g túró nálam 500 g túró
1 banán nálam 3 banán
2 ek tej nálam 4 ek tej
1 ek méz nálam 2 ek méz

A banánt fel karikázni és villával össze törni.A többi dolgot hozzá adni,majd egy habverővel össze keverni.

Én az egészet a mixerbe raktam így kicsit hígabb lett,de cserébe került bele gumi cukor,de smartins is jól illett volna hozzá.

Nincsenek megjegyzések: