2011-11-01

DDR Tejes zsömle / DDR Milchbrötchen

Ez egy édeskés zsömle ami nagyobbik lányom szerint függővé tesz és H.-ban felidézi gyermekkort.

DDR Tejes zsömle / DDR Milchbrötchen

Hozzávalók: 
Hefestück /Èlesztös rész: 140 g liszt / Typ 405
                                      140 g tej
                                      14 g élesztő
Ezt összekeverni és 60 percig keleszteni.
Hauptteig/Fő tészta: Hefestück/élesztős rész
                              140 g liszt / Typ 405
                                  5 g só
                                  3 g maláta (én ehelyett c vitamin port használtam)
                                15 g  tej
                                14 g margarin
                                42 g cukor   


A cukor és margarin kivételével mindent a kenyér sütöm üstjébe tettem és elindítottam a tészta programot.Amikor csipogott hozzáadtam a cukrot és a megolvasztott margarint. Amikor a gép kész volt , kivettem a tésztát és 8 x 60 g-os darabokra osztottam. Ezután zsömle alakúra formázva tepsire raktam ,lekentem tejjel,30 perc kelesztés után újra kentem, tovább kelesztettem 30 percet, megint lekentem és ezután 210 fokra elömelegitett sütőben 15 -20 percet sütni (sütötöl függ ),majd rácsra szedve újra lekentem tejjel és kihűtöttem.


A receptet Plötz blogjáról hoztam

Nincsenek megjegyzések: