2011-11-22

Buttermilchkruste / Ìróskenyér

Kenyér? Igeeen! Mondtam én,hogy legújabban örömet lelek a kenyér sütésben :-)

Ìroskenyér

Hozzávalók:
250 g fehérkenyérliszt
250 g tönkölyliszt
50 g zabpehely
50 g Weizenschrot ( nem találtam megfelelő fordítást, de valoszinüleg  gabonaörlemény )
10 g só
4-5 g szárított, vagy 12 g friss élesztő (én az utóbbit választottam )
10 g maláta ( én megint csak a c vitamin port használtam )
325 g író
55 g víz
Elkészités:
Az egész hozzávalót 1-es fokozaton 15 percet kevertetni. 1 órát keleszteni szobahömérségleten. Ezután 5 percet 1-es fokozaton kevertetni. Kézzel összegyúrni,1 órát pihentetni, kézzel összegyúrni, 45 percet pihentetni, hajtogatni, oválisra formázni. 15 percet pihentetni, bevágni, 15 percet pihentetni. Amíg pihen a sütőbe vizes tepsit rakni, és a sütőt 220 fokra melegíteni.
A kenyeret berakni a sütőbe, 35 - 40 percig sütni. Rácson kihűteni.


A recept Plötz blogjáról.

2 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagyon szép lett a kenyered, ki is fogom próbálni:) Nagyon rákaptam én is a kenyérsütésre mostanában és kisérletezgetek, nagyon élvezem, ahogyan te is:)

süthetek-fözhetek írta...

Kedves trollanyu!
Köszönöm a dicséretet!
Remélem nektek is izleni fog!
Nagyon jó dolog a kenyér - zsömle sütegetés és még nagyobb az öröm ha azoknak is ízlik akiknek sütöm.:-))
Bea