2009-05-26

Túrós sütemény

Ez a pénteki vendégváró süteményem volt.Barátnöm hívott,hogy át jönnének.Ezért gyorsan sütni akartam valamit amibe túró kell,de se élesztő,se sütőpor nem (nem volt ithol ) Találtam is egy receptet a B & W Szakácskönyvek :Nagymamáink konyhájának receptjei Sütemények cimü könyvében.Csak kicsit átalakítottam. Túrós lepény 2 (kétfajta van bele írva) lenne a könyv szerint.


Túrós sütemény
300 g lisztből,200 g vajból,100 g porcukorból, 1 tojásból és 1 mokkáskanál citrom héjból tésztát gyúrtam.Kicsit félre raktam.
Elkészítettem a túró tölteléket : 500 g túrót,(krémesebb fajta!) elkevertem 1 ek tejföllel 1 tojással , 1 tojássárgájával, 1 tk reszelt citrom héjjal 150 g porcukorral , 2 ek grízzel.
És innen jön a változás.
Egy tepsit kivajaztam (és mivel kevésnek tartottam a tésztát 2 laphoz) A tésztát szétnyomkodtam a tepsibe (akkora legyen azért a tepsi,hogy ne maradjon nagyon vastag a tésztánk.) Ráöntöttem a túrós masszát,megszórtam kókusz reszelékkel,reszeltem rá fehér csokit és még erre szórtam barna cukrot.180 fokos sütőben 30 -35 percet sütöttem.Amikor kihűl akkor szeleteltem.

Nincsenek megjegyzések: