2013-01-12

Pulykacsikok sztroganov módra

Ma is egy Stahl Judit recept került kipróbálásra, DE az én változatomban.    Az eredeti recept Csirkemell csíkok sztroganov módra  és a Gyorsan valami finomat című könyvéből  van.                                                                                






Ès akkor lássuk mit is alkottam :-)  

Pulykacsikok sztroganov módra

1 kg pulykahúst felkockáztam , sóztam ,borsoztam.
Egy tálban felforrósítottam 4 ek vajat 4 ek olajjal.
Beleraktam a húst és átpirítottam.
Hozzáadtam kb 500 g gombát ( fagyasztott volt) , kb 300 g póréhagymát ( fagyasztott ,és fel is volt karikázva.)
250 ml húsleves alaplét ráöntöttem , és lefedve puhára pároltam.

 
Amíg párolódott összekevertem : 400 ml tejfölt , 400 ml tejszínnel , 4 ek lisztel.
Bele adtam 3 ek magos dijon mustárt ,1 ek sima mustárt.
Ezután még került bele 4 db kicsire kockázott savanyú uborka is.
Amikor a hús már puha volt ( még volt leve is ) belekevertem a tejfölös keveréket , és össze forraltam
 
Hát ennyi volt csak.
Lényegében én csak csirke helyett pulykát használtam.
A magos mustár mellé még sima mustárt is raktam bel.
Az adagokat tripláztam.
 

2 megjegyzés:

trollanyu írta...

Hú, ezt nagyon szeretem, akármilyen hússal:) Nálunk a csirkemell az olcsóbb, pulykát akkor szoktam venni, ha fél áron van, akkor beteszem a fagyasztóba:)További szép hétvégét:)

süthetek-fözhetek írta...

Kedves Trollanyu!
Mostmár mi is szeretjük :-)
Nálunk meg a pulykamell az olcsóbb.
Èn is Kellemes Hétvégét Kívánok!
Bea