2013-01-06

Káposztás - Babos - pulyka egytál

 Na jó bevallom ez nem egy nagy valami . De ha már épp hónap vége van akkor ez a recept pont jól jön. Azt hiszem már írtam nálunk a pulykamell a legolcsóbb , és végül is sok mindenre jó ( rántani , tekercsnek, gulyásnak .....)   Minden esetre most ez az egytál készült belőle.
Elvileg csipösnek kellett volna lennie ,de ahol gyerek van ott marad az után ízesítés :-)
Most pedig lássuk , hogy is készült , bár szerintem már csak ha ránézünk  , hasra ütés szerint ellehet készíteni olyan egyszerű.
 
Káposztás - babos - pulyk egytál
 
1 kg savanyú káposztát , kimostam , hogy ne legyen olyan savanyú , és apróztam rajta, hogy ne legyen olyan hosszúkás.
A konzerv babot (2 nagy dobozos volt) leszűrtem ,félreraktam.
1 kg pulykamellet , megmostam , leszárítottam , felkockáztam.
Ès kell még hozzá , 2 szár póré hagyma , de én 500 g fagyasztottat használtam ami már tisztítva és karikázva volt.
2 ek Ajvar is kell bele , de én kevesebbet raktam bele  a gyerekek miatt , kb egy fél evökanállal.
 
Először is a pulykahúst olajon lepirítottam, hozzá raktam a káposztát , pórét , babot , ajvárt , felöntöttem annyi húsleves alap lével amennyi épp ellepi. Borsot és petrezselyem zöldet is szórtam bele , és lassú tűzön készre főztem. Elvileg bekellet volna egy kicsit sűríteni , de én ezt elhagytam.  
Legközelebb  besűrítem én is egy kicsit.
 
Jó étvágyat mindenkinek és mivel ma vasárnap van  kellemes délutánt.
Mert hát a délelőtt elmegy a főzéssel .
 

Nincsenek megjegyzések: