2013-01-07

Tintahal töltve

Sziasztok!   Ma a tegnapi úri ebédünket szeretném bemutatni! :-))  Na jó , az úri csak vicc volt , és egy emlék szó a gyermekkoromból. Anyukám mindig azt mondta, vasárnaponként ha nem lett időben kész az étel ( 12 órára ) ,hogy :  ma úri ebédünk lesz :-)   A  fenti képen a tintahal testek láthatók ( már ha úgy nevezik otthon , itt Tintenfischtuben néven lehet venni )
 
 
Ez csak talán annyiból úri,hogy nem minden nap eszünk tintahalat.  A tányéron már töltve van a tintahal test.
Elvileg más hozzávaló kellett volna hozzá ( kömény , nem a mag hanem a növény ) De nem lehet kapni most. Most pedig jöhet a recept.
                                  Töltött tintahal

                     Hozzávalók: 4 tintahaltest megmosva , leszárítva
                                          2 csokor petrezselyem zöld
                                          300 g krémes állagú kecskesajt ( én fetasajtot használtam)
                                          1 cikk fokhagyma
                                          bors , olíva olaj
                                          250 ml zöldség leves alaplé
                                         200 ml fehérbor
                                          1 citrom
 
Elkészítés :  a sajtot egy villával összetörni , borsozni ,aprított petrezselyem zöldet bele. A citrom héját lereszelni ,a levét kinyomni és ezeket is a sajthoz adni. Jól elkeverni , majd a tintahal testekbe tölteni. A nyílást fogpiszkálóval lezárni.
Egy edényben olíva olajat melegíteni ( kb 4 -5 ek ) és a tintahaltesteket kicsit minden oldaláról elősütni. Felönteni a zöldséglevessel és a borral, borsozni a levet is és én még ebbe is szórtam petrezselyem zöldet. Fedő alatt közepes lángon 25 percet fözni.Burgonyapürével , salátával tálaltam és még meglocsoltam olvasztott füszeresvajjal.
 
Hát ennyi az én változatom , most akit érdekel leírom az original receptet.
Az eredeti szerint ,csak 125 ml zöldségleves és 125 ml fehérborral kell felönteni , de én kevésnek találtam.
A fűszeres vaj helyett , vajban píritott Pinienkernnel kell meglocsolni.
40 g vajat olvasztani és a durvára aprított Pinienkerneket megpirítani benne.
Ès ezzel kell meglocsolni a  kész tintahalakat
 
 
Jó étvágyat!!!!

Nincsenek megjegyzések: