2012-07-04

Nyúlpaprikás ,, bölére ersztve"

Ma elérkezett a nyúlpaprikás napja :-)))!
Vacsorára pedig jön a Babos lecsó.
én több lével készítettem mint ahogy írja , mert nálunk ,,kell a zaft a kajához "

Újra dupla adagot főztem, egy nyuszi helyett kettőt raktam bele.  Ehhez az adaghoz variáltam a paradicsom és paprika mennyiséget.

Ès még egy kis változtatás  történt , de csak fűszerezés terén : tettem bele Provenziálise fűszer keveréket. Jól passzolt a nyuszihoz :-)

Recept forrás : Bográcsosételek című könyv.

Nyúlpaprikás 

Hozzávalók:
1 nyuszi , feldarabolva
 hagyma ( aprítva )
fokhagyma ( aprítva )
Paradicsom ( szeletelve)
paprika ( szeletelve )
Zsír
só ,bors , paprikapor ,
és az én hozzátételem : provenziálise fűszer
4 dl tejföl , 3 ek liszt.


Elkészítés:
A hagymát és fokhagymát üvegesre pirítottam a felhevített zsíron. Amikor megpirult , félre húztam a fazekat . Megszórtam az őrölt köménnyel,pirospaprikával,provenziálise fűszerrel és öntöttem rá egy kis vizet.
Belepakoltam a nyuszi húst , és felöntöttem annyi vízzel ami kb 2 ujjnyira ellepte a húst.
Lassú tűzön rotyogtattam.
Amikor a hús majdnem puha volt , bele raktam a paprikát és paradicsomot , készre főztem.
Elkevertem a lisztet a tejföllel.
Amikor minden puha volt , hozzá kevertem a tejfölös lisztet.
Mégegyszer utána fűszereztem.
Burgonyával és salátával tálaltam.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: