2010-01-14

Omlós almáslepény

Ez a recept a Váncza :Kincses Receptkönyvben található.Finom másnap is omlós.

Hozzávalók a tésztához:500 g liszt,150 g zsír (margarint használtam),1 csom. sütőpor,140 g cukor, 3 tojássárgája, és 1 ek tejföl (én 150 g-ot használtam)

Töltelék: 1 kg alma,120 g porcukor,1/2 cs.vaníliás cukor (én egy egészet használtam),50 g mazsola (nálam kimaradt)




Elkészítés: A tésztához valókat összegyúrtam,feleztem.Egyik felét kinyújtottam,sütőpapiros tepsibe raktam.
Az almát pucoltam,reszeltem,hozzáraktam a cukrokat.
A reszelt almát levétől kinyomkodtam és elosztottam a tésztán.
Kinyújtottam a másik tésztát,ráraktam a töltelékre,villával megszurkáltam,tojással lekentem. 200 fokra elő melegített sütőben készre sütöttem.
Amikor kihűlt,porcukroztam és szeleteltem.

Nincsenek megjegyzések: