2013-10-01

Bugyelláris ( Nánai bugyelláris )

Sziasztok!

Tegnap H.-nak ,nekem és nagyobbik lánykámnak Tejfölös zöldbablevest készítettem füstölt tarjával ,kaporral és borsikafüvel ízesítve.

Mivel tudtam,hogy két kissebbikem úgyse enné ezt meg igy nekik elkészítettem a Bugyellárist :-)

                                     
 
Bugyelláris ( Nanai bugyelláris)
( Recept forrás: Szalontay Zoltán- Ìzek,tájak,disznóságok című könyve)
 
Hozzávalók:
1 kg krumpli
500 g liszt
200 g darált mák
150 g porcukor
150-200 g szilvalekvár
2 ek olvasztott zsír
csipet só
 

 
Elkészítés:
A krumplit megpucoltam,kockáztam,megfőztem,összetörtem.
 
Az összetört krumplit összegyúrtam a sóval elkevert lisztel,majd fél centisre kinyújtottam.
 
Lekentem olvasztott zsírral,megszórtam a porcukorral elkevert mákkal.
 
Majd kiskanállal elosztottam rajta a szilvalekvárt.
 
Feltekertem, felszeleteltem,zsírozott tepsibe raktam,majd lekentem olvasztott zsírral.
 
200 fokra előmelegített sütőben 25 percet sütöttem.
 
Porcukorral leszórva tálaltam.
 
Véleményem,mert én is megkóstoltam ám :-)))))
 
Úgy nem volt rossz,de a sütési időre oda kell figyelni,mert én aranysárgára sütöttem ahogy a receptben áll ,de nekem a széle elég keményesnek tűnt.
De viszont gyorsabb mint egy kakaós csiga.:-)
 

Nincsenek megjegyzések: