2009-03-26

Sült özcomb

Ezzel a recepttel kicsit elmaradtam,pedig vasárnap volt ez a vacsora.A recept a Dr Oetker Die 1000 besten rezepte c.könyvből származik.



Csak Rehkuele néven szerepel a könyvben
1 1/2 kg Őzcomb kell hozzá.Amit megmostam és a hártyákat eltávolítottam ,majd a combot kicsit meg szurkáltam.Ezután össze kevertem 6 ek olajat 2 tk szárított majoránnával, 2 tk szárított rozmaringgal és 2 tk Thymiánnal (mindegyik apróra volt vágva) és ezzel a keverékkel jól bekentem a combot.Egy fedeles tálba raktam éjszakára.
200 g zsirszalonnát felszeleteltem a felét a tepsi aljára raktam,erre a combot amit sóztam borsoztam és a maradék szalonnát a combra raktam.
Beraktam a 200 fokos sütőbe,amikor a szalonna szépen megsült hozzá öntöttem 150 ml zöldség levest.Ezzel locsolgatva sütöttem 90 percet.(ha a lé elfogyna a sült alól pótoljuk a zöldség levessel)
Amíg a hús sült meg pucoltam 1 hagymát, 100 g répát,150 g újhagymát (Lauch),kis kockára vágtam az egészet.90 perc leteltével hozzá raktam a combhoz,és még 60 percet sütöttem.
Amikor megsült,ki vettem a sütöböl és hagytam 10 percet pihenni.10 perc után kiszedtem a tepsiből a húst és a szalonna darabokat.
A zöldséges zaftot átraktam egy fazékba és 125 ml vörösbort ,még 250 ml zöldség levest hozzáadva felfőztem,majd az egészet össze turmixoltam,hozzáadtam 100 ml tejszínt és újra felfőztem.3 ek vizet elkevertem 20 g lisztel és a zafthoz kevertem(keverni kell nehogy csomós legyen ).5 percig főztem,majd hozzá kevertem 3 ek Preiselbeert.(vörös áfonya )


Az egészet sós vízben főtt burgonyával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: