2009-03-14

Pozsonyi kocka

Még vagyok,főzök is azért,de csak a mindennapos dolgokat.Nem tudom,hogy az idő az oka vagy valami más,de mostanában se újat főzni,sütni,kipróbálni nincs kedvem.De még a megszokotthoz se mindig.Az írásról meg ne is beszéljünk,ez a tészta is tegnap előtt készült.


Recept forrás:Hargitai György - Házi tészták & Sütemények c.könyve

Igazából Peti pozsonyi kockája a neve

400 g nagy kocka tésztát kifőztem, majd lecsepegtetve egy tálba raktam.8 dkg vajat kicsit megolvasztottam és simára kevertem, hozzáadtam 4 tojássárgáját és 6 ek cukrot,ezeket jól össze kevertem.Félre raktam.

A tésztát össze kevertem 2 dl tejföllel,és 1 citrom reszelt héjával, 2 cs vaniliás cukorral.Majd ezt össze kevertem az elözö masszával.

A 4 tojás fehérjét kemény habbá vertem,és óvatosan össze kevertem a tésztás masszával.

Egy 25 x 20-as tepsit kivajaztam,zsemle morzsáztam.A tészta egyharmadát belesimítottam,majd megszórtam 5 ek porcukros - darált mákkal ,erre megint tészta jött,amit megkentem házi sárgabarack lekvárral.Erre ráterítettem a maradék tésztát és 190 fokos sütőben 35 percet sütöttem.

Hozzá füzendöm: a mák részhez lehet mazsolát is keverni csak mi nem szeretjük.A másik dolog amin elgondolkodtam az az volt,hogy 1 óra hosszát kéne sütni lefedés nélkül ,de az enyémnek már 35 perc után jól megpirult a teteje és a belseje is jó volt.A képen meg 1 órás sütés után is csak arany sárga volt a teteje.

Nincsenek megjegyzések: