2013-10-18

Gesztenyepüré

Sziasztok!

Nagyon szeretem a gesztenye pürét!
Amikor még fiatal :-)voltam a krémes mellett ez volt a másik kedvencem.
 Aztán valaki kedvességből csinált nekem (még 1999-ben) ,de olyan tömény édes volt,hogy onnantól teljesen 2011-ig nem is tudtam rá nézni.
2011-ben aztán egyszer csináltam,de nem lett olyan amire vágytam
Mivel vasárnap szedtünk megint ezért eldöntöttem,hogy még egyszer kipróbálom.
 
Ès igen!!!!
 
Olyan lett amire vágytam!
Még H. is evett belőle,pedig ö az édes dolgokban válogatós!


 
Egy adagot lefagyasztottam,de nem bírtam ki és másnap megettem ;-)))
 
Gesztenyepüré
 
500 g gesztenyét a domború oldalukon bevágdostem x alakban .
Ezután feltettem hideg vízbe főni,amikor forrt a viz hagytam még 10 percet főni.
Ezután leöntöttem róla a vizet és gyorsan megpucoltam.
Beleraktam 500ml víz,1 cs bourbonvaniliás cukor,50 g cukor keverékébe és addig főztem amíg
megpuhult ( nálam 50 perc)
Ezután kiszedtem a cukros tejből, (de úgy hogy kis tej legyen benne)
tettem bele még 10 g cukrot 1és fél fiola rumaromát majd össze turmixoltam .
A megfelelő állaghoz ha valakinek még kell tehet bele a cukros tejből.
Majd beraktam a hütöbe.

 
Mivel nincs krumpli nyomóm ,ezért kipróbáltam a keksz kinyomóval,és sikerült!
 
Egy biztos jövőre sokkal több gesztenyét fogok gyűjteni,hogy még több gesztenyepüré masszát tudjak készíteni,hisz elvileg egyévig eláll a fagyasztóban,már ha
nem eszem meg előtte :-))))
 
A maradék 490 grammból sült gesztenyét csináltam:
-a gesztenyéket domború oldaluknál be vagdostam x alakban
beraktam másfél órára hidegvízbe.
A sütőt előmelegítettem 250 fokra .
A gesztenyéket egy tepsire raktam vágott felükkel lefelé és kb 10-15 percet sütöttem,de inkább hagyatkozzon mindenki az orrára.
 
Most pedig szégyen szemre bevallom,hogy nem tudom honnan van a recept,mert elfelejtettem felírni.
 
Csak annyit tudok , hogy ott több gesztenye recept volt,
onnan van a sültgesztenye ötlete is .
A gesztenyepüré pedig igy szerepel ott : Mont Blanc gesztenyepüré
 
Mindenesetre nagyon örülök,hogy rátaláltam,mert ez egy olyan gesztenye püré amire vágytam,mint a cukrászdába,talán még annál is jobb.


2 megjegyzés:

trollanyu írta...

Imádom én is a gesztenyepürét:) Nagyon jó recept, nem kis munka van vele, de megéri:) Sajnos nekem csak édesített pürém van a fagyasztóban, azt meg most nem ehetem meg. De ha legközelebb megyek haza hozok majd natúrt.

süthetek-fözhetek írta...

Kedves trollanyu!
Igen,volt vele munka,de nagyon megérte!