2011-12-10

Bernd Armbrust lángosa Bea módján megcsavarva:-))

Ez egy érdekes lángos recept! Megígérem leírom az eredeti változatot is, de először jöjjön az amit én tettem a tésztával. :-))
Bernd Armbrust Lángosa Bea módjára
Tészta:20 g élesztő
200 ml víz
150 ml tej (szobahömérségletü )
500 g fehérkenyér liszt
20 g szárított aprított oregánó
30 g pirospaprika por
10 g bors
10 g só
3 ek olívaolaj (Figyelem ez csak az én változatomban szerepel!
Az élesztőt a langyos tejjel és vízzel elkevertem.Lisztet,fűszereket olajat,végén a sót hozzáadtam, és a konyhai géppel : 4 percig 1- es fokozaton,majd 4 percet 2 - es fokozaton gyúrattam. ( Vagy kézzel átgyúrni )
Letakarva 20 percet szobahömérségleten kelesztettem.
Ezután tepsi nagyságúra nyújtottam, sütöpapirral bélelt tepsibe raktam.
Most jön a rávaló: pizza szósz
           karikára vágott olíva bogyók
olajban eltett pirospaprika, csíkokra vágva
reszelt sajt
bors, oregánó
A tésztát lekentem a pizza szósszal, rápakoltam a karikázott olívát, csíkokra vágott paprikát ja és egy kis rák is került rá.Borsoztam,szórtam rá oregánót. Amire nagyon figyelni kell az az, hogy mind a három dologról jól le  csöpögjön a folyadék! Megszórtam a sajttal, majd a 200 fokra előmelegített sütőbe toltam kb 30 35 percre. ( A sütési idö minden sütöben más! )

Most Pedig jöjjön az eredeti változat.
A tésztát úgy kell elkészíteni ahogy leírtam, csak az olíva olaj nélkül.
Majd a kelesztés után 100 g - os tészta darabokra szedni, mindegyiket golyóvá formázni. 15 percet pihentetni.
A tészta golyókat kézzel először laposra nyomni, majd 0,5 cm vastagságúra nyújtani. A tésztát tojásos vízzel ( 1 tojást 3 ek vízzel felverni ), lekenni. Az olíva bogyóval,paprikával, esetleg sonkával ( a felvágott sonka ),megrakni (de ne olyan sokat rárakni ) oregánóval,borssal fűszerezni, reszelt sajttal megszórni, az egészet a tésztába jól bele nyomkodni.
Egy mélyebb lábasban Butterschmalz (vajas zsír ? ), de szerintem olaj is jó, lényeg hogy amikor a tésztát belerakjuk az olaj ellepje.
A lángosokat a forró olajban kisütjük.



itt a legalsó képen láthatjátok hogy néz ki az ö lángosa.

Nincsenek megjegyzések: