2010-10-20

Kókuszos szelet

H. szülei jöttek kávézni,így sütit készítettem. Amikor fel akartam vágni már meg is bántam,hogy ezt a sütit készítettem,de amikor 5 perc után már egy szelet se volt a tányéron akkor mégis csak elégedett voltam.

Ha azt nézem ez egy egyszerű sütemény nekem mégis sikerült úgy készítenem ,hogy csúnya legyen :-(
A legnagyobb gond az volt,hogy a krém mindig kiakart lógni a tésztából szeletelés közben. De tudom mi volt a gond, a margarin krémet túl korán kevertem a puding krémhez.

És akkor jöjjön a recept,ami Szalontay Zoltán :Házi Cukrászat című könyvéből van.

Kókusz szelet

Először is készítettem egy piskóta tésztát 8 tojásból.
A tésztát ketté vágtam,az alsó lapot meg kentem sárgabarack lekvárral.

Készítettem egy krémet : 100 g kókusz reszelék, 500 ml tej,1 vaníliapuding,1 citrom lereszelt héja. Az egészet felfőztem amíg jól besürüsödött.
A következő lépésként : 250 g margarint elkevertem 250 g porcukorral és 4 ek rummal.
Amikor a pudingkrém kihűl (amit én nem vártam meg :-( ) hozzá kavarom a margarint.És ezt a krémet rákenem a tésztára.Rá teszem a másik tésztát és az egészet bevonom csokoládéval.

Nincsenek megjegyzések: