2010-04-16

Nyuszi Bea módra!

Nyuszi húst talán gyermekkoromban ettem utoljára,de most szerettem volna újra megkóstolni.Ezt a nyuszit már fagyasztott állapotban vettem,aztán jött az elmélkedés hogy is készítsem el hisz még nyulat soha nem csináltam.


Aztán a 100 legjobb húsos jó falat című könyvben ráakadtam egy receptre:Fokhagymás nyúl.Első olvasásra megtetszett.Hogy akkor miért a nyuszi Bea módra lett a neve?Mert amikor már elkezdtem készíteni valahogy olyan egyhangúnak tűnt.Így beindult az agyam mit is tehetnék?
Már írom is,hogy mit tettem.
Nyuszi Bea módra


A nyuszit megmostam,megszárítottam,ezután egy tepsibe raktam aminek van fedele.Sót rá,borsot rá!Füstölt szalonna darabokat rá. Megpucoltam 6 cikk fokhagymát,megfeleztem és a nyuszira dobtam.Ezután megszórtam őrölt rozmaringgal,bele tördeltem 1 babérlevelet,majd jött a fokhagyma só és a jelenlegi kedvenc fűszerem :Kräuter der Provence.Ezután felöntöttem 250 ml vörösborral,és 500 ml húsleves lével (kockából).Ráraktam a fedőt és beraktam a 100 fokra elömelegitett sütőbe,10:00-tól 11:45-ig.Ekkor levettem a tepsi fedelét,a húsit megforgattam óvatosan és így hagytam még bent.Közben a levét látva elkezdett járni megint az eszem:hm valahogy sürübbé kellene tenni és másabbá,aha úgyis megyek Biancáért a suliba beugrok a boltba hozok tejszínt.Meg is tettem! Amikor haza értünk,kivettem a tepsit,a nyuszit átraktam a tepsi fedelébe (ez egy kacsasütö tepsi),egy kis lét alá, meg a füstölt szalonna darabokat,majd most már 150 fokra kapcsoltam és így raktam vissza,hogy a húsi szépen meg is piruljon. Miközben pirult,a tepsiben maradt lét leszűrtem,hozzáadtam 200 ml tejszínt így összesen 700 ml lé lett.Ebbe belekevertem egy kis lisztet és újabb adag Kräuter der Prevence fűszert.A léből annyit ráöntöttem a húsra hogy az félig legyen csak ellepve.Addig hagytam a sütőben amíg a lé be nem sürüsödött.
Ami lé pedig a méröedényben marad ,belekerült egy fazékba,krumplit pucoltam,bele a lébe,annyi víz még hozzá,hogy épp csak ellepje,só és petrezselyem zöldje ízesítésnek,majd megfőztem a krumplit is.

Szóval ezért a változtatásokért lett nyuszi Bea módra:-) Elnézést ha valaki már előttem kitalálta ezt a dolgot!

Nincsenek megjegyzések: