2010-04-17

Lecsó

Tudom nem valami különlegesség!Nekem igen!Életemben nem szerettem a lecsót,és ezért szégyen nem szégyen még soha nem is csináltam ,szerintem én vagyok az egyetlen gasztrobloger aki még soha életében nem csinált lecsót! Eddig!!!

Mivel barátom szereti,de ö még csak üveges bolti lecsót evett azt is tésztával ezért elhatároztam csinálok olyan lecsót mint az apukám szokott.Ráadásul most pont lehetett venni fehér paprikát (ezt itt Schönebeckben nem igazán sürün lehet kapni). De hogy is csinálja? Még jó hogy létezik telefon és szerencsére házi vonalat ingyen hívok (még Magyarországot is ),így gyorsan igénybe vettem a telefonos segítséget!
Anyukám elmesélte,hogy csinálja apu én meg raktároztam a fejembe.Nem is olyan bonyolult dolog! De akkor most kell rá víz vagy nem,kell bele pirospaprikapor vagy nem? Na jó a vizet bele rakom,(apu is tesz bele )de a pirospaprika port is (ezt nem szokott )

Tehát szépen felkockáztam a füstölt szalonnát,és elkezdtem zsírjára olvasztani,közben elökészitettem a hagymát,paprikát,paradicsomot (természetesen a héját szigorúan leszedtem ).Amikor a szalonna szépen kiadta a zsírját beleraktam a megpucolt szeletelt hagymát és addig pároltam amíg jó puha üveges nem lett,ekkor félrehúztam belekevertem 2 fajta paprikaport (édes és csipös ),vártam egy kicsit,majd rádobtam a felkarikázott kolbászt,felszeletelt paprikát és paradicsomot,majd felöntöttem kevés vízzel és fedő alatt puhára pároltam.Még utána ízesítettem.Amikor kész volt ráöntöttem felvert tojást és addig hagytam amíg a tojás is megszilárdult.
És a kérdés miért is nem ettem eddig lecsót hisz a lecsó finom?!

Kicsit később leírom mire hasznosítottam este a megmaradt lecsót .

Nincsenek megjegyzések: