2015-12-15

Töltött hütös lángos sajátkészítésü Adobo szósszal

Töltött - hűtős lángos sajátkészítésű Adobo szósszal




A lángos egy hűtős lángos recept
apapróséf oldaláról .


A megkelt tésztából elvettem egy kisebb darabot kerekre húzgáltam , beleraktam egy darab sonkát , erre mozzarella darabot , majd feltekertem.

Majd 170 fokosra melegített olajban kisütöttem. ( olajsütőben)

Most pedig szószról ami szerintem a legérdekesebb az egész receptben.
De előre szólok tűzoltó készüléket az asztal mellé rakni :-)))
Nagyon erős !

                                    Adobo szósz
Hozzávalók egy 300 milliliteres üveghez
- 4 ek sűrített paradicsom
- 600 ml víz
- 6 ek fehérbor ecet
- 12 szárított Chipotle Chili (én anyúéktól hoztam a nyáron felfűzött szárított csipös paprikát és abból használtam hozzá . )

 - 4 cikk fokhagyma össze nyomva
 - egy fél  lilahagyma apró kockára vágva
 - 2 ek barna cukor
 - 1 ek örölt római kömény
 - 1 ek szárított kakukkfű
 - 2 tk füstölt paprikapor
 - 2 tk cayenne-i Bors
 - fél tk só
 - bors

A paradicsompürét egy fazékban az ecetben és a vízben feloldani.
A maradék hozzávalót belekevertem , és lefedve nagyon kis tűzön 1 1/2 órát rotyogtattam amíg a csili megpuhult és a szósz besürüsödött .
Ezután az egészet átturmixoltam , szűrön átszűrtem .
A szószt lehet rögtön ( kihűlés után ) fogyasztani
Vagy jól lezárva 3 hétig is eltartható a hütöben.


Recept forrás : Feurig - scharfe - Saucen

Nincsenek megjegyzések: