2012-12-26

Karácsonyi föétel - Sültmarhahús borókabogyó mártással

2200 g marhahúsból készült , mire kisült az egész úgy nézett ki mintha csak 1 kg húsból készült volna.:-(( De azért elég lett :-))
 
 
Sült marhahús borókabogyó mártással
 
A fentebb említett 2200 g marhahúst , jól megsóztam,és borsoztam.
Ezután a kacsa sütőmben olajon minden oldalról jól átsütöttem.
Mellé raktam 5 tisztitot -kockázott sárgarépát, 5 tisztított - kockázott petrezselyem gyökeret.
Együtt pirítottam.
Megszórtam egy evökanál liszttel,egy percet pirítottam
Rátettem 2 - ek paradicsom pürét, felöntöttem 2 dl fehérborral és 1 l zöldséglevessel.
Beleraktam még 3 babérlevelet egy tk szegfűszeget, és 1 ek szárított borókabogyót.
Ráraktam a tepsi tetejét és 190 fokra elömelegített sütőbe tolva kb 90 percet sütöttem.
Amikor a hós már szép puha omlos volt, a húst félre raktam és a zöldséget átpasziroztam egy szürön.
Ehhez hozzátenném,hogy legközelebb a borokabogyót és a szegfűszeget valamibe belerakva fogom a húst sütni ,mert kész szenvedés volt a paszirozás. :-(
Hozzáöntöttem 2 dl tejszínt.
Elvileg sűríteni kellet volna ,de nálam elég sürü volt igy is.
 
Desszertnek pedig gyümölcs saláta volt.

Nincsenek megjegyzések: