2011-10-20

Krusti - s egy kis csalással :-))

A csalás csak annyiból áll , hogy nem zsömlének hanem kenyérnek formáztam.
Krusti

Poolis / Elötészta:  250 g fehérkenyér liszt
                              250 g víz
                                 1 g élesztő
Az egészet összekeverni és 12 - 16 órát szoba hömérségleten ,, pihentetni "
Fötészta : az egész poolis / elötészta
                800 g fehérkenyér liszt
                40 g tojásfehérje
                85 g tej
                300 g víz
               100 g vaj
                  3 g élesztő
                20 g só
Az egészet összegyúrni, és 8 - 10 órát keleszteni.
Az én változatomban : Kelesztési idő után megformáztam kenyérnek, kacsa sütő tepsimbe raktam ( a kenyeret ebben szoktam sütni, sütöpapirral az alján és ennek fedele is van ), Középen  hosszában a feléig bevágtam , 1 órát még kelesztettem. Ezután a sütőt 225 fokra állítottam , a tepsi fedelének  belsejét bevizeztem és így sütöttem 55 percet.

Hát csak ennyi volt a csalás, hogy nem zsömlék lettek belőle, hanem kenyérke. :-)))

Az originál formázási módot Hefe und mehr blogján találjátok!

4 megjegyzés:

Vali írta...

Szia!
Miért vágtad félbe, miután betetted a kacsasütőbe?

süthetek-fözhetek írta...

Bocsánat, nem szószerint vágtam ketté! Javítom!
Bea

Roza írta...

Mindenesetre nagyon szép lett:)

süthetek-fözhetek írta...

Kedves Roza!
Köszönöm!
Bea