2011-04-27

Mandulás kenyér

Már nagyon rég nem sütöttem a kenyérsütögépemben semmit,ami csak azért van mert soha nem sikerült olyanra amilyenre kellett volna.


Aztán most találtam ezt a receptet egy német oldalon (mihelyt megtalálom az oldal nevét be fogom linkelni ),rögtön ki is próbáltam.Nagyon finom édes kenyér,vagy inkább kalács lett az eredmény.
Mandulás kenyér / kalács (kenyérsütö gépben )

200 ml tej
1 tojás
80 g vaj
75 g cukor
1 mokkáskanál só
450 g liszt
1/2 élesztő
100 g aprított mandula

A leírt sorrendbe a gépbe pakoltam mindent.Beállítottam normál üzemre,közepes színre és 900 g -os adagra,majd elindítottam a gépet.Amikor már csak kelesztett kivettem a keverő lapátot és letakarva (a szellözö nyílás ne legyen letakarva ) hagytam,tovább dolgozni a gépet.Amikor a sütési idő lejárt,rácsra borítottam és úgy hagytam kihűlni.

Nincsenek megjegyzések: