2009-09-25

Hagymás,de nem ropogós!

A Blikk Nők Konyha 2009.07.02.-án megjelenő számban találtam egy finomságot. Hagymás ropogós volt a neve és Pálinkához ajánlják.
Neki is álltam meg csinálni vacsorához,de történt egy két változtatás (Pirossal jelzem majd az originál recept mellett)




Hagymás ropogós - Hagymás - felvágottas tekercs

Hozzávalók :
-1 fej vöröshagyma helyett kész Röstzwiebel
-2 ek olaj elmaradt,mert nem kellett hagymát pirítanom
-2 dkg élesztő
-2 tk kristálycukor
-80 dkg finomliszt + a formához
-8 ek extra szűz olívaolaj
-1 tk só lecseréltem 1 tk Knoblauch és 1 tk Kräuter sóra
-1 csokor újhagyma elmaradt,mert a gyerekek csak nyersen szeretik
- bármilyen nemü maradék felvágottat vettem a hagyma helyett

Elkészítés:
-Pirítsuk meg a felaprított vöröshagymát. Ez nálam kimaradt
-2dl langyos vízben oldjuk fel az élesztőt és a cukrot.
-A lisztet szitáljuk a munkalapra vagy tálba.
-Öntsük a közepébe nyomott mélyedésbe felfuttatott élesztőt,az olaj 2/3 -át,a hagymát,valamint a sót.
-Dolgozzuk sima tésztává,és meleg helyen kelesszük 2 órát. Nem tudom miért de nekem még kellett hozzá egy kis víz.
-Gyúrjuk át,azután nyújtsunk belőle 10 ovális szeletet. Àt gyúrtam és vékonyra nyújtottam.
-Tegyük belisztezett tepsibe,tetejüket kenjük meg a maradék olajjal,és szórjuk rájuk a hosszában negyedelt újhagymát. Hagyma helyett a felvágott jött rá feltekertem tepsibe raktam és úgy olajoztam a tekercseket.
-250 fokon 20 perc alatt süssük ropogósra.Sütőt csak 220 fokra állítottam ,nem vártam meg míg felmelegedett,hanem egy vizes tepsi társaságában beraktam.
Amikor néztem ahogy sülnek elgondolkoztam milyen jól mutatna rajta a darabolt pirított napraforgó mag.És még ma reggel is puha volt hiába maradt kint a konyha asztalon!

Nincsenek megjegyzések: