2008-10-27

Mogyoróvajas keksz



Ennek a keksznek a receptjét a Maci konyhája nevű blogon találtam és csak ajánlani tudom mert nagyon nagyon finom!!




Ez csak simán kinyújtva és kocka alakban.
Maci receptje szerint!

Hozzávalók:
10 deka puha vaj
12,5 deka mogyoró vaj (fél üveg)
20 deka cukor (fele fehér, fele barna)
1 csipet só
1 egész tojás
15 deka liszt
fél tk. szódabikarbóna

Elkészítés:A vajat a mogyoró vajjal simára keverem. Hozzáadom a cukrot, sót és a tojást, majd addig keverem a mixerrel amíg a cukor felolvad, végül összedolgozom a szódabikarbónával elvegyített liszttel. Diónyi golyókat formázok a tésztából és sütő papírra ültetem őket. Az ujjaimmal kicsit ellapítom* a gombócokat, majd hab kártyával rács mintát nyomkodok rájuk egyenként. 190°C fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt aranysárgára sütöm. Ez egy lekváros változat.A tésztát kosárka formába raktam,bele lekvár (én szilva lekvárt)és azt befedtem kis tészta lappal.Kiszedés miután kihűlt kicsit össze nyomkodtam a formákat minden oldalról.(ez azért történt mert elözöleg nem kentem ki a formákat,de attól függetlenül szépen kijöttek)Ezeket mandula és madelein formába sütöttem.De nem szabad túl megtömni,mert még nő a formába.Kiszedni úgy szedtem,hogy kicsit hozzá ütögettem az asztalhoz a formákat(a tészta volt lefelé közben.)

Nincsenek megjegyzések: