2008-10-29

Esztergomi linzer

Esztergomi linzer
(forrás:Váncza süteményes könyv)
Ez a sütemény is leánykám név napjára készült.

Esztergomi linzer (kitűnő házi linzer)
Elkészítés:
50 deka lisztet 1 egész tojással, 1 csomag Váncza-sütőporral, 25 deka cukorral, 25 deka zsírral, 1/2 csomag Váncza-vanilincukorral, 1 dkg fahéjjal, 1 evőkanál kakaóval és annyi tejfellel vagy tejjel összegyúrunk, hogy könnyen formálható legyen. Zsírozott tepsibe a tészta nagyobbik felét elnyomkodjuk, melyre őrölt dióval meghintett szilvaízt kenünk. A lekvárosra a félretett tésztából vékony párhuzamos rácsot rakunk a lekvárba belenyomkodva. Tojással kenjük, és közepes tűznél sütjük. Felszolgáláskor vanilin-szórócukorral bőven hintjük.
Èn most csak annyit változtattam,hogy az egyik fele diós a másik porcukros-mákos.Én ettem a diósat gyermekeim a mákosat (jelenleg nem szeretik a diós sütiket)Ès én nem tudok vékony csíkokat ezért ráreszeltem a maradék tésztát.
Legközelebb pedig a zsírt lecserélem margarinra,de csak azért,hogy ne hizlaljon annyira.:-)

Nincsenek megjegyzések: