2012-10-31

Kinai gombás babfözelék

Tervbe vettem ezt a nagyon finomnak kinéző levest.

De aztán máshogy alakult:
 
Elkészítettem a saját változatomat.
Ami igazából a szokásos babfözelékem , csak most épp kínai gomba keverékkel bővítve.

 
Kínai gombás babfözelék.
 
Füstölt húst,kockáztam és fazékba raktam .- Èn nem szoktam áztatni a húst, mert nem igazán sós.
 
Erre öntöttem konzerv babot a levével együtt.  -Tudom az igazi bab jobb és egészségesebb.
 
Erre jött a szárított kínai gomba keverék. - Amit utólag megállapítva mégis csak bekellet volna áztatni,ezentúl nem bízom meg a leírtakba :-))
 
Felöntöttem bőven vízzel.
 
Szárított rozmaring és medvehagyma került rá, plusz bors . - Fokhagyma is szokott bele kerülni bőven kivéve ma, nehogy elnyomja már a gomba ízt :-)
 
Az egészet készre főztem. - mint később persze kiderült a gomba,még nem volt igazán puha, legalábbis nem mindegyik.
 
Ezután tejfölt kikevertem liszttel, és paprika porral, majd ezzel besüritettem a főzeléket. - A süritéshez annyit , máskor zsír olvasztás - liszt belekeverés a sűrítési szokásom. Ès a másik pont a bab főzelék nálam soha nem igazán sürü, nem szeretem amibe majdnem megáll a kanál.
 
A végén pedig lehet még utána ízesíteni.
 

Nincsenek megjegyzések: