2011-07-02

Meggy szeszon

A nagy adag cseresznye után H. szüleitől most kaptunk jó nagy adag meggyet vagyis 8 kg-t. Nagyon örültem neki annak ellenére,hogy befőttes üvegem csak 3 kicsi volt.Eddig nem érdekelt a befőzés stb.... mindig azt mondtam én még nem értem el azt az érettséget,hogy ilyet csináljak,ezért amikor volt üveg mindig H.anyukájának adtuk,hisz tőle kapjuk mindig a finom lekvárokat.
 Meggy a fazékban.
 Ez a legnagyobb fazekam .

Meggyszörp
Készítettem meggy szörpöt,de mint említettem üvegekben nem voltam gazdag (mostantól már viszont gyűjtögetem )A receptet Horváth Ilona Szakácskönyv című könyvéből használtam.
Meggy szörp
A meggyet megmossuk,és a romlott szemeket kiválogatjuk közüle.Egy épp zománcú edényben a magjával együtt összenyomjuk,másnapig állni hagyjuk.Ekkor szüröbe rakjuk,hogy a leve lecsorogjon. Minden liter léhez 80 dkg cukrot mérünk,ráöntjük a meggylevet és 20 percig főzzük.Ha kihűlt üvegekbe töltjük,légmentesen lezárjuk. A megmaradt gyümölcshúsából dzsemet lehet főzni.
Én 3 kg meggyből készítettem.Ami a legnagyobb feltörést okozta az az volt,hogy ugyebár a meggyet a  maggal együtt kellett összenyomkodni, ezután lehetett kínlódni külön válogatni az egészet :-(
Készítettem még Rumosmeggyet összesen 8 db 720 ml -es üveggel lett (üvegeket H. szüleitől kaptuk és még mi is vettünk pár üveg uborkát , uborka ki egy dobozba ,üveg kimos ).Ezt H.apukája receptje szerint készítettem,mert amit ö csinált mindig nagyon finom volt.
           Rumosmeggy
A megtisztított egészséges meggy szemeket üvegekbe pakoltam (mint említettem 720 ml-be ) ,de nem szabad teljesen tele rakni,kb 2 újnyival az üveg tetejétől szabadon hagytam, minden üvegbe került 10 lapos evökanálnyi cukor ,majd felöntöttem rummal,lezártam,kicsit össze ráztam,és ha épp úgy esett még öntöttem rá rumot, mert a rumnak el kell lepnie a meggyet. Ennyi,most már csak a napi ,,mozgatás" kell amíg fel nem oldódik benne teljesen a cukor.

Nincsenek megjegyzések: