2010-02-15

Makkaroni - Spinat - Terrine

Receptforrás : Dr Oetker Party Rezepte című könyv

Mit ne mondjak , finom,de nekem nem úgy sikerült ahogy a könyvben kinéz.Mondjuk a spenót rész az én hibám,mert csak fél adagot csináltam és azt hittem így majd belefér a kör alakú auflauf formába.De nem így átkellet fordítanom.És mivel a végén amikor ettük össze kevertem,eldöntöttem a paradicsom szószt lehetett volna simán a darált húsos réteggel késziteni és az egészet a tésztára önteni.Na mindegy most már így készült.Leírom az originál receptet,mert aszerint készült, annyi változtatással,hogy én csak féladagot készítettem.

Makaroni - Spinat - Terrine
Terrine :5oo g makaróni tésztát kifőzni sós forró vízben,leszűrni . Megpucolni és kiskockára vágni 3 hagymát és 3 cikk fokhagymát.Ezt megfelezni és az első felet 3 ek olajban megpirítani majd hozzákeverni 600 g fagyasztott spenótot.Az egészet fedő alatt 15 perc alatt felolvasztani. Fűszerezni sóval,borssal. A spenótot egy szüröbe rakni.
A megmaradt hagymát - fokhagymát 3 ek olajban megpíritani hozzárakni 600 g darálthúst,megpíritani.Hozzákeverünk 3 ek paradicsom pürét,sózni,borsozni.
Ezután 2 Kastenform - át ( 30 x 11) sütöpapirral kibélelni ,és elkezdeni a rétegezést: tészta,reszeltsajt,darálthús,tészta,reszeltsajt,spenót,tészta,reszeltsajt,darálthús,tészta.
8 tojást , 500 ml tejszínnel, 50 ml tejjel ,sóval,borssal,reszelt Muskatnussal ízesíteni és a tésztára önteni.Sajttal megszórni, zsemlemorzsával megszórni ,vajat szeletekben rárakni. 180 foknál 45 percig sütni. Formából kivéve szeletelni , tányérra rakni.
Paradicsom szósz :2 hagyma- 2 fokhagyma cikket pucolni kicsire kockázni. 5 ek olíva olajon megpirítani. Hozzáadni 2 x 800 g pucolt paradicsomot a levével együtt (konzerv dobozban kapható nálunk ) keverés közben a paradicsomokat szétnyomkodni.Oregánóval, 1 tk cukorral ízesíteni,kicsit főzni,majd pürésiteni.Ezután hozzáadni 200 g szeletelt zöld olíva bogyót. Ha még kell utána fűszerezni. A terrine mellérakni .

Nincsenek megjegyzések: