2009-04-27

Lekváros derelye

Eddig még nem csináltam derelyét,most már sajnálom,mert a gyerekeknek nagyon ízlett.

Lekváros derelye

40 deka lisztből, 2 tojásból, csipet sóból,tésztát gyúrtam,majd melyet vékony lapra nyújtottam.(tészta géppel,teljesen a 2 –es fokozatig) A tészta felére házi sárga barack lekvárt raktam (2 újnyi távolságra egymástól) a lekvár részek között kis vízzel lekentem,majd a tészta másik felét ráhajtottam.A széleket össze nyomkodtam és derelye vágóval fel szeleteltem.Odaraktam vizet forrni és amíg a tészta elnem kezdett forrni ,Vajon zsemle morzsát pirítottam. Amikor forrt a víz kifőztem benne a derelyéket ,megforgattam a pirított zsemle morzsában.
Porcukorral és alma pürével tálaltam.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Bea!
Véletlenül akadtam az oldaladra,a lekváros derelyét ma elkészítem,anno nagymamám is így készítette Nekünk ezt az ételt. :)
A többi recepted is nagyon jó,biztos fogok válogatni belőlük a közeljövőben!
Üdv.: Lili Hamburgból :)

süthetek-fözhetek írta...

Kedves Lili!
Örülök,hogy tetszik, és remélem találsz még érdekes dolgokat.
Bea