2013-01-10

Rizstészta wokban sült,fokhagymás tenger gyümölcseivel




Rizstészta wokban sült , fokhagymás tenger gyümölcseivel
 
Tegnap H. - nak és magamnak ezt készítettem vacsorára ,a recept 2 adagra szól és Stahl Judit Gyorsan valami finomat könyvében található!  Eldöntöttem ez lesz a következő könyv amit beszerzek ha a nyáron haza jutunk , mert nagyon sok érdekes receptet láttam benne , meg az Enni jó címűben is . Mire nem jó az internet :-))  Most pedig jöjjön a recept és a végén a tapasztalat a recepttel kapcsolatban.
 
Fel raktam vizet forrni egy fazékba.
250 g rizstésztát egy tálba raktam.
Amikor a víz már forrt ,ráöntöttem a tésztára ,és lefedve állni hagytam addig amíg a tészta meg nem puhult.
Amikor a tészta puha óvatosan leöntöttem róla a vizet , és addig engedtem rá hideg vizet amíg el nem hűlt.
Kinyomkodtam belőle a vizet ,és egy tálba félre raktam.
Megpucoltam 2 cikk fokhagymát , és vékony szeletekre vágtam.
Lereszeltem 1 zöldcitrom héját és a levét egy pohárba nyomtam.
2 csilipaprikát kimagoztam és vékony csíkokra vágtam.
3 maréknyi koriander zöldet felaprítottam.

 
A wokban melegítettem 4 ek olajat
Beleraktam a fokhagymát , és pirítottam rajta egyet.
Ezután hozzáadtam 300 g fagyasztott tengergyümölcseit, hozzáöntöttem a zöldcitrom levét , majd egy kis keverés után beleszórtam a zöldcitrom reszelt héjat és a felcsíkozott csilipaprikát.
Nagy lángon 5 percet főztem , amíg a levének nagy része elpárolgott.
Ha már ép csak egy kis lé van rajta , belerakom a tésztát és jól elkavarom.
Ezután rászórtam az aprított korianderzöldet és rákanalaztam 2 ek szezámolajat.

              Jó étvágyat!

Most pedig a tapasztalatom:
- elvileg fokhagymás , de én nem igazán érzékeltem.
- ugyanugy a korianderzöld se volt valami nagy szám , lehet legközelebb száritottal próbálom meg.
- a tészta nekem ízetlen volt , legközelebb sós vízben fözöm.

Hát csak ennyi volt a gondom.

Nincsenek megjegyzések: